مقاله شیوه و فنون روش تدریس
برای دانلود سریع فایل کافیست روی دکمهی پایین کلیک کنید
برای دانلود اینجا کلیک فرمایید ( مقاله شیوه و فنون روش تدریس )
· • • • • • • • °° • مقاله شیوه و فنون روش تدریس مقاله شیوه و فنون روش تدریس مقالات مرتبط با روش ها و فنون تدریس › › مقالات مرتبط با روش ها و فنون تدریس › › مجله پژوهش نامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی» دی شماره رتبه الف وزارت علوم صفحه از تا کلیدواژه ها نقد کتاب روشها و فنون تدریس آمادهسازی معلمان کلیات روش ها و فنون تدریس › › کلیات روش ها و فنون تدریس › › · اهداف کلی آموزشی، اهدافی هستند که در پایان یک دوره یا جلسه آموزشی باید تحقق یابند این دسته از اهداف روش های نوین تدریس پرتال جامع علوم انسانی › › روش های نوین تدریس پرتال جامع علوم انسانی › › این مقاله به روشهای نوین تدریس پرداخته است ابتدا روش تدریس به دو دسته روش تاریخی و روش نوین تقسیم شده است همچنین نمونه هایی از روشهای نوین تدریس و مراحل و کاربرد آن که شامل روش تدریس بارش دانلود کتاب کلیات روش ها و فنون تدریس امان الله صفوی صفحه پی دی اف دانلود کتاب کلیات روش ها و فنون تدریس امان الله صفوی صفحه پی دی اف دانلود کتاب کلیات روش ها و فنون تدریس امان الله صفوی صفحه پی دی اف کتاب کلیات روشها و فنون تدریس متن کامل اثر امانالله صفوی معاصر کتاب کلیات روشها و فنون تدریس متن کامل اثر امانالله صفوی معاصر کتاب کلیات روشها و فنون تدریس متن کامل اثر امانالله صفوی معاصر معرفی کتاب روش ها و فنون تدریس معرفی کتاب روش ها و فنون تدریس معرفی کتاب روش ها و فنون تدریس کتاب کلیات روشها و فنون تدریس متن کوتاه همراه با الگ اثر امانالله کتاب کلیات روشها و فنون تدریس متن کوتاه همراه با الگ اثر امانالله کتاب کلیات روشها و فنون تدریس متن کوتاه همراه با الگ اثر امانالله کتاب روش ها و فنون تدریس انتشارات مدرسان شریف سری استخدامی کتاب روش ها و فنون تدریس انتشارات مدرسان شریف سری استخدامی کتاب روش ها و فنون تدریس انتشارات مدرسان شریف سری استخدامی خرید و قیمت خلاصه کتاب روش ها و فنون تدریس دکتر حسن شعبانی به صورت خرید و قیمت خلاصه کتاب روش ها و فنون تدریس دکتر حسن شعبانی به صورت خرید و قیمت خلاصه کتاب روش ها و فنون تدریس دکتر حسن شعبانی به صورت روش های تدریس خلاق مزایا، موانع و راهبردها سامانه تراز › روشتدریسخلاقروش های تدریس خلاق مزایا، موانع و راهبردها سامانه تراز › روشتدریسخلاق روش تدریس خلاقانه چیست و چه تفاوتی با روش سنتی دارد؟ اهداف تدریس خلاقانه عوامل موثر بر تدریس خلاقانه معلم خلاق چه ویژگیهایی دارد؟ روش های عملی پرورش خلاقیت توصیه های کاربردی برای تدریس خلاق نتیجه گیری برای آنکه تعریف روشنتری از روش تدریس خلاقانه داشته باشیم، بهتر آن است که تفاوت آن را با روش سنتی دریابیم به طور کلی، در روش سنتی معلم نقش فعالی در تدریس برعهده دارد و مطالبی را بیان میکند که از قبل تعیین شده است دانشآموز هم در این میان، واکنش چندانی ندارد در تدریس سنتی، انباشتن حافظهی دانشآموز از معلومات و آراستن آنها به زیور علم و افکار ب خلاقیت به معنای خلق و آفرینش اندیشهها، افکار نو و بدیع، متفاوت نگریستن به امور، عبور از مرزهای دانستههای محدود به حیطهی نادانستههای نامحدود و کشف و ابداع راهحلهای جدید برای حل یک مسئله است خلاقیت، تشخیص و بیان مسئله و ارائهی راه حلهای جدید برای آن است بر این اساس، اهداف روشهای تدریس خلاقانه را میتوان اینگونه دستهبندی کرد روشهای تد مطالعات انجام شده بر این روش، نشان میدهد که عوامل مؤثر بر تدریس خلاق در فعالیتهای یکپارچه عبارتند از ✅ ویژگیهای شخصیتی پشتکار، تمایل به توسعه، پذیرش تجربیات جدید، اعتماد به نفس، حس شوخ طبعی، کنجکاوی، عمق ایدهها، تخیل و … ✅ ویژگیهای خانوادگی روشهای باز و مدارا برای آموزش فرزندان، عملکرد خلاق والدین و … ✅ تجربیات رشد و آموزش بازیها و داستان معلم به عنوان مبدع شرایط و تسهیلگر یادگیری دانش آموزان، میتواند با نوآوری، انعطافپذیری، پرهیز از اجبار دانشآموزان برای حفظ مطالب و انباشت ذهنی، شوخ طبعی و دوری از روشهای سنتی آموزش، بستر لازم را برای اعتماد به نفس، کنجکاوی و پرورش خلاقیت دانشآموزان ایجاد کند با این حال، روشهای تدریس خلاقانه تابع عوامل متعددی همچون شخصیت معلمان، پیشینههای خا هریک از این روشها میتوانند در روش تدریس خلاقانه مورد استفاده قرار گیرند که البته باید متناسب با ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان باشند داستانگویی و قصهسرایی شرح حال نویسی و انشا امور هنری همچون نقاشی، موسیقی، خطاطی بیان شرح حال و زندگی بزرگان استفاده از روش تدریسهای متنوع و پرهیز از روشهای سنتی و قالبی تعیین شده که تمرکز اصلی آنه ایجاد یک محیط همراه و پذیرااز آنجایی که خلاق بودن مستلزم بیرون رفتن از چارچوبهای هنجاری است، دانشآموزان باید مطمئن شوند که میتوانند در مقابل شما اشتباه کنند با ایدههای دانشآموزان همراه باشیدبا دانش آموزان مکالمات غیرمستقیم بیشتری داشته باشید دریابید که زمینههای علاقه آنها چیست و آنها را در رویکردشان همراهی کنید دانشآموزان را به مستقل بودن، تشویق کنیدبه خودتان اجازه ندهید که داوری کنید که کار «خوب» چیست درعوض، بازخوردی بدهید که خودارزیابی و استقلال را تشویق کند در تکالیف برای ترویج تفکر خلاق بازنگری کنیدسعی کنید کلماتی مانند «ایجاد»، «طراحی»، «اختراع»، «تصور کنید»، «فرض کنید» را به تکالیف اضافه کنید افزودن دستورالعملهایی مانند «تا حد امکان راهحلهای ب از عوامل موفقیتآمیز در تدریس خلاق میتوان به ویژگیهای شخصیتی، عوامل خانوادگی، تجربیات یادگیری و تحصیلی، اعتقاد به آموزش، تعهد به آموزش و انگیزههای معلمها و مربیها اشاره کرد محیط سازمانی و نحوهی مدیریت مدارس نیز عواملی موثر در شکلگیری تدریس خلاق هستند در میان این عوامل، اعتقاد به تحصیل، از خودگذشتگی برای تدریس و انگیزهها از اهمیت بیشتری ب روشها و فنون تدریس › › روشها و فنون تدریس › › حوزه های تخصصی حوزههای تخصصی علوم تربیتی روشها و فنون تدریس تعداد بازدید چکیده تعداد دانلود ۵ طراحی الگوی یاددهی یادگیری برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی مورد مطالعه شهر تهران مقاله نشریه آشنایی با روش تدریس سخنرانی › › مقاله نشریه آشنایی با روش تدریس سخنرانی › › مقدمه از مراحل مهم در طراحی آموزشی، انتخاب روش تدریس است مدرس بعد از انتخاب محتوا و قبل از تعیین وسیله، باید خط مشی مناسب تدریس را انتخاب کند و در این تصمیم گیری، باید به سه موضوع «ماهیت و طبیعت فراگیران»، «محتوای معرفی کتاب روشها و فنون تدریس دکتر حسن شعبانی › معرفی کتاب روشها و فنون تدریس دکتر حسن شعبانی › کتاب روشها و فنون تدریس مهارتهای آمورشی و پرورشی، جلد اول، نوشتۀ دکتر حسن شعبانی است انتشارات سمت ، چاپ سی و پنجم این کتاب را در سال ۱۴۰۰ و در ۳۹۲ صفحه منتشر کرده است
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید
دانلود مستقیم و سریع
برای دانلود اینجا کلیک فرمایید ( مقاله شیوه و فنون روش تدریس )
برچسب: مقاله شیوه و فنون روش تدریس، ،